Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:49, 12 Wrz 2006 Temat postu: Ciuchy / Clothers by KOSc |
|
|
OK tutaj daje kilka screenow z rzeczy ktore robilem wczoraj i dzisiaj : Są to dość proste elementy ale dopiero się ucze. Niestety mam gigantyczne problemy z teksturami - dzisiaj probowalem reteksturowac armor - no i myślałem sobie że mi pojdzie tak łatwo jak z innnymi elementami ....no i niestety wywaliło mi gre... Zrobiłem teksturkę więc na teksturce.. badziew ale inaczej narazie nie umiem.
Dragoni
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
"lisowczycy"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
"rozmowa"
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdr
KOsc
Aha - nie pisze po angielsku - bo jakoś mi głupio po angielsku pisac do Polaków ( aktywnych jest 5 osób chyba tylko na tym forum )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Beleg
Rotamaster
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 16:14, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Nakrycia glowy sa ok. Ale zwazywszy na to ile potrzebujemy ubran (zupany, koszule, czapki...), o pancerzach nie wspominajac, musimy sie sprezyc. Ktos musi sie za to wziac, przy czym na poczatek najlepiej robic rzeczy takie, którychnie znajdziemy w innych modach.
Proponuje aby Kosciusz wzial sie na razie za ubrania. Kilka ladnych screenów moze zachecic moderów z innych forów do udzielenia nam pomocy.
Moze ta strona sie przyda:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:26, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
No mam właśnie taki zamiar- ale o ile z nakryciami głowy - sprawa jest prosta - to gorzej z ubraniami - te wymagają niestety smykałki do robienia tekstur ( znajomości ich rysowania - której ja nie posiadam ).
Ale też uważam że mod obecnie jest robiony trochę od końca - mase rzeczy możemy wykorzystać z moda Duke and MErc - są tam szable i rapiery, pistolety i muszkiety i powiedzmy szczerze i procz masy okeywych renesansowych hełmow ( ktore sie dla nas nie przydadza ) to również LUigi nie zrobil zadnej de facto renesansowej textury -tylko pancerz - made in Pope jest naprawdę jako tako epokowy. A u nas podstawą winny być włąsnie tekstury. Same pancerze to tylko jeszcze husaria, pancerni ( ale jest w grze kolczuka na poczatek moze byc) no i jakis magnacina ... POdstawą są tekstury które by odzwierciedlały epoke i które niestety wszystkie musimy zrobić sami ! Tylko stroje chłopskie, kobiece i powiedzmy stroje orientalno - tatarkie możemy wchłonąć.
Ja w wolnych chwilach przetrząsam internet - szukając czegokolwiek co się może przydać do zrobienia tekstury - ale nie jest tych rzeczy za wiele.
Dobrze by było też aby ktoś już opracował coś w rodzaju matrycy moda - tj grę do której każdy by wrzucał to co robi . W takiej matrycy winno być już chociażby wojsko ponazywane ( tzn nazwy frakcji, jednostek itd.. ) wówczas moderzy by powiedzmy na tym pracowali i raz na tydzień by robili zrzutkę na jakiś server...
pozdrawiam
KOSc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Śro 17:57, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Jesli chodzi o textury to stawiam ze na [link widoczny dla zalogowanych] moga ci pomoc, nawet mamy tam swoj dzial i jakies zainteresowanie... zadaj tylko konkretna prozbe to moze komus komu sie nudzi to cos zmajstruje;)
no i moge podac linka do tematu w ktorym mozna dostac troche przydatnych textur (niestety do ubran raczej sie nie dostanie)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:09, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Witam kolejne screeny na zachęte :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Próbowałem robić tekstury na zasadzie nakładania na stare ale to jest do bani ...więc na razie chyba dam sobie spokój dopóki nie opanuje GMaxa którego wczoraj sciagnałem i zainstalowalem. Po za tym musze znalesc odpowiedni sposob na wrzucanie modeli do gry - bo obecnie je tylko zamieniam. Apropos - proszę o podpowiedz czy jest jakiś sposób aby jak moduje cos w grze - żębym nie musiał zaczynać od nowa grać ? Normalnie pewne zmiany - nowe obiekty, zmienione ubiory jednostek - nie ukazują się gdy gramy "od save" a ja nie chce ciągle bawić się w zaczynanie tylko żeby sprawdzić czy moj model się ukazał.
pozdrawiam
KOSC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Beleg
Rotamaster
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 10:12, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Kosciusz, masz racje z taka matryca. Tylko kto móglby sie tego podjac? Alex, Jason lub Manitas.
Co do tekstur to troche ich jest na naszym forum w odpowiednich topicach, zebranych jeszcze przez Zahira. Gdy skoncze robote z bohaterami sam moge poszukac zdjec(sciagnalem wlasnie rewelacyjna ksiazke "Bron w dawnej Polsce"Z.Zygulskiego- wiekszosc zdjec jest czarno-biala, ale bardzo szczegówlowa- wkleje je tutaj wkrótce).
Na razie wiec polóznacisk na nakrycia glowy i najprostsze ubrania. Wiesz gdzie jest lista? Gdybys mial problemy z jakas czescia ubioru smialo mnie pytaj- postaram sie pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:30, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Kosciusz, masz racje z taka matryca. Tylko kto móglby sie tego podjac? Alex, Jason lub Manitas. |
Moim zdaniem podjąć się powinien ten kto się zna na pythonowaniu - na forum MandB widuje wiele postów Manitasa który jest w tej materii po prostu killerem i moim zdaniem tylko on może napisać te najtrudniejsze skrypty. Ja jak widzę ten caly module system i te setki [ i ; ; ; ; [] itd to na razie wymiękam - musiałbym nic nie robić tylko zajmować się tym przez bity tydzień aby coś skumał - a na razie wolę coś robić w grafice bo myślę że tu jest duża zaległość. Bez skryptów zawsze możemy wydać wersję Swebodian vs Vegiritas ( czy jak tam te dwie frakcje się zwą ) w strojach 17 wieku i to będzie dość marna modyfikacja ale jako alpha ujdzie.
Ja myślę jednak ze nie ma co zwlekać - Facet co zrobił rome mod był sam a opracował i grafikę i nową formę gry. Co prawda jego mod to dopiero początek ale jest całkiem ok.
pozdrawiam
Kosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:09, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Kosciusz napisał: |
Apropos - proszę o podpowiedz czy jest jakiś sposób aby jak moduje cos w grze - żębym nie musiał zaczynać od nowa grać ?
|
Na końcu pliku module_triggers.py, ale przed ostatnim ']' wrzucasz taki trigger:
Kod: |
(0,0,ti_once, [],[
(troop_add_item,"trp_player","itm_moj_item",0),
]), |
oczywiscie moj_item oznacza nazwę itema z pliku module_items.py, ktory wyglada mniej wiecej:
Kod: |
["moj_item", "moj_item", [("moj_mesh",0)], itp_merchandise|itp_type_head_armor,0,9, weight(1)|abundance(100)|head_armor(1)|body_armor(0)|leg_armor(0)|difficulty(0), imodbits_cloth], |
pod warunkiem ze jest to czapka, jakby co wszystko jest opisane w naglowkach plikow .py
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 2:08, 16 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Kolejne zrzuty ekranu :
POlski szlachcic i polski wojak
[link widoczny dla zalogowanych]
Polski Dragon i muszkieter albo odrotnie
[link widoczny dla zalogowanych]
Polscy muszkieterzy - w akcji
[url] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy ktoś jeszcze robi jakąś grafę ?
pozdr
KOsc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alex
Założyciel
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 8:01, 16 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Koścień Ale zasuwasz Świetne to !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Sob 11:25, 16 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Czy ktoś jeszcze robi jakąś grafę ? |
Ja bym CI bardzo chetnie pomogl, gdybym wiedzial co robic i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:33, 17 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Ja bym CI bardzo chetnie pomogl, gdybym wiedzial co robic i jak. |
częśc tekstur mozna robić metodą retekstrurowania - tj bierzesz jakąs teksture z gry np . costume5 i wymieniasz stroje wstawiając swoje w miejsce obecnych - to jest strasznie trudne potem - gdy widzimy model - ale np zeby robic proste stroje wystarczy. Tak np. wyglądają moje zachodnie muszkietery czy też rajtary : myśle że nie najgorzej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nawet gdybym miał gmaxa opanowanego na tyle ( nie mam czasu się uczyć tego ) to i tak bym lepiej nie zrobił - bo podstawą jest malowanie tekstur ! Jak ktoś się nauczy jak w końcu malować tak ubranie żeby były np. fałdy i odbicia widoczne to będzie mistrzem świata.
pozdrawiam
kosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Beleg
Rotamaster
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 17:43, 17 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A nie mozna wklejac tekstur z jakis np. zdjec, fotografii czy nawet obrazów? Moge takowych poszukac, aczkolwiek bedzie raczej ciezko, w internecie znajduje sie raczej niewiele fotografii polskich ubran z tego okresu. Czy jednak aby zrobic pofaldowane tekstury nie wystarczy wziac wystarczajaco duzego zdjecia jakiejkolwiek tkaniny, niekoniecznie nawet oryginalnego zupana?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:57, 17 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
no ja włąsnie w zasadzie tak działam - wklejam i wyciam - na kompie mam ze 1000 zdjęć różnych strojów z których wycinam to guziki , to pasy, to jakieś inne elementy. Ale tak czy owak robienie tekstury zajmuje strasznie dużo czasu nawet tą metodą ( która jest niby dość łatwa) dlatego przydałby się ktoś jeszcze kto to będzie robił.
Screeny
W stepie :
[link widoczny dla zalogowanych]
Marnid w stroju kozackim
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdr
kosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Nie 19:31, 17 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Heh niezle, jutro moze bym cos poprobowal zrobic, najlepiej, gdybys cos ze swoich zdjec wrzucil na jakis server (np. rapidshare)
PS: nie wiem czy wiesz ale jak naciskasz "~" na klawiaturze to kamera pokazuje cala postac... tak ladniejsze screeny mozna robic;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|