Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Śro 18:09, 16 Maj 2007 Temat postu: Cerkiew by Tul |
|
|
Tul prosil mnie zebym zalozyl ten temat, bo on mial jakies problemy takze...
______________________________________________________
Witam. Jestem nowy na forum i do zespołu jeszcze nie należę, dopiero kandyduję. Na swój pokazowy model wybrałem cerkiew drewnianą z XVIII wieku na planie okrętu.
Screeny:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Model ma 2600 polygonów. Kilka tekstur jest do wymiany, przede wszystkim dach. Do tego jednak przyda się ściągnięty mod, którego jeszcze nie mam.
Korzystając z okazji: mam porobione pliki .brf. W nich są tekstury, materiały z przypisanymi teksturami i model. Pliki te są dodane do module.ini, jednak przy wczytywaniu gry pojawia się komunikat o błędzie przy wczytywaniu tekstury. Textury są wrzucone do katalogu textures i mam scan_module_textures ustawione na 1. Pytanie: skąd ten błąd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Tul
Peasant
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:26, 16 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Witam niejako poraz drugi, tym razem osobiście. Nie mam nic do dodania do powyższego postu. Chce po prostu żebym był osobą materialną, a nie niewidzialnym przyjacielem Jasona, więc oto pisze ten powitalny post.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
saruman
Peasant
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:15, 16 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
I to chodzi! Gratuluje Tul! cerkiew jest naprawde świetna! Prawda że od razu inny klimat? Cerkiew ta świetnie nadaje się do małych i średnich miast!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alatariel
Noble
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PUstka xD
|
Wysłany: Śro 19:46, 16 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie jest świetna (ech czemu ja nie umiem tak ladnie modelować... )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tul
Peasant
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:35, 16 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Oke, poradziłem sobie, model wylądował w grze.
Niestety screeny pokaże dopiero jutro, dzisiaj jeszcze nie mogę publikować linków na forum.
Jeszcze jedna rzecz: gdy importuje model do .brf wypisuje mi, że mam złe koordynaty tekstur. To normalne? Wszystko wygląda najzupełniej ok, więc mnie to dziwi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:21, 16 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Cerkiew jak sie patrzy.
Co do komunikatu o wspolrzednych tekstury, znaczy to ze jakas czesc modelu nie jest oteksturowana. Jezeli uzywasz Wings to daj SELECT -> BY -> UV MAPPED FACES, a potem SELECT -> INVERSE, a zaznacza sie trojkaty bez przydzielonej tekstury.
Nie wiem czy to czyms grozi, ale zeby uniknac klopotow najlepiej jest sie pozbyc tego komunikatu, np przydzielajac niewidocznym, nieoteksturowanym czesciom modelu material _hole_ .
P.S. Witaj w klubie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Żbik
Peasant
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:36, 16 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
A wczoraj własnie myślałem na temat cerkwi i mówie dziś założe temat ale dobrze że tego nie zrobiłem bo bym się ośmieszył przy takim cudeńku, bo jak narazie to moje dzieło wygląda bardziej jak meczet:D w drugim poście zapodam zdjęcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Żbik
Peasant
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:59, 16 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
mam 3 posty jestem od 24h na forum a nie moge dawać linków wie ktoś o co chodzi??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Żbik
Peasant
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:01, 16 Maj 2007 Temat postu: tym razem musi się udać!! |
|
|
prawda że marnie wypada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Czw 12:15, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Model nie moze skladac sie z kilkunastu nalozonych na siebie bryl, bo nie bardzo nadaje sie do texturowania - tam gdzie mozesz, musisz po prostu wyciagac poszczegolne elementy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tul
Peasant
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:15, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Model gotowy. Zawiera 3 nowe tekstury, które wolałbym żeby zostały.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko jest wrzucone do brfów z modu. Teraz komu mam to wysłać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:18, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Spoko, zaloz sobie swoj brf, zeby trzymac w nim wszystkie modele razem, co pozniej ulatwi zarzadzanie nimi.
Jeszcze zanim oddasz model, trzeba wprowadzic poprawki.:
- trzeba zmniejszyc skale tekstury na sciankach wiezyczek i dachach.
- Koniecznie trzeba poprawic unwrap kopul. spadek dachowek musi isc w kierunku spadku dachu, inaczej byc nie moze.
- luzna sugestia, zmienilbym teksture dachowek na gont drewniany, w nativie nazywa sie chyba 'thatched'.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Żbik
Peasant
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:20, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
spoko dopiero się ucze dzieki za porade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tul
Peasant
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:09, 17 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
No to kolejna wersja. Zmieniony dach, model wyciągnięty w dół, żeby łatwiej było go utwierdzić i 200 polygonów mniej:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Ściany wieżyczek są ok według mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:52, 19 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Od razu lepiej,
Ale co do skali tekstury bym sie upieral. Model jest wporzo, ale takie szczegoly rzucaja sie w oczy. Zwroc uwage na proporcje miedzy pojedynczymi deskami gontu a sylwetka ludzka. Poza tym trzeba by spasowac tekstury w narozach dachu.
A roboty przy tym niewiele, wystarczy przeskalowac unwrap dachu. ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|