Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:22, 24 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ostatnio zaraziłem się robieniem pistoletów.
Obrzyn
192 trojkaty
Epoka jakby nie ta, ale jesli uda mi sie zrobic zeby strzelal dwa razy to wrzuce go jako bonus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Beleg
Rotamaster
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 18:35, 24 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Wlasciwie mamy w planach pistolet o dwu lufach, aczkolwiek powinien wygladac zupelnie inaczej. W modzie Pirates byla podobna bron- czy ktos wypróbowal jak dziala?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Nie 19:27, 24 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Heh to jest lupara jak widze:D bardzo ladna ale brakuje 2 zamkow na poczatku kazdej lufy;)
EDIT: no i muszki jeszcze;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:17, 02 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
A czy to nie jest przypadkiem tak zwany obrzyn z którego robi się dziury w brzuchu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Pon 21:37, 02 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Lupara=Obrzyn
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tyrell
Noble
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:57, 19 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Muszkiet Suhl z 1610 roku
Model w pierwotnym zamierzeniu mial byc uzupelnieniem do dodatku D&M i wg tamtych standardow jesli chodzi o ilosc polygonow zostal wykonany.
Jak narazie 1432 trojkaty ale prace wciaz trwaja .
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Beleg
Rotamaster
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 19:06, 19 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Rewelacyjny model! Ale o ile sie orientuje zbyt pamieciozerny.
Witamy na forum. Jestes moze czlonkiem ekipy D&M?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
_b@rtu$_
Hetman
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poland, blisko Płocka
|
Wysłany: Pią 7:11, 20 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Model sliczny, ktos sie napracowal ale zbyt wiele polygonow.No ale wlasnie w D&M kazdy przedmiot na od 1000 w zwyz poly i nie chodzi zle ja u siebie nie odczuwam powazniejszysz zmian nawet przy duzych bitwach.Mysle ze gdyby dla przedmiotu gorna granica bylo ok 400poly to nie byloby zle.
A co do modelu to bedzie trzeba pousuwac te wszystkie duperelki niestety: przyzady celownicze itd...Podejzewam tez ze na lufie jest mnustwo poly u mnie kazda lufa ma ok 60 poly.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tyrell
Noble
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:33, 20 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Witam. Jesli idzie o D&M to nie jestem czlonkiem ich ekipy, piszac o standardach chodzilo mi raczej o ilosc polygonow jakie w tym dodatku zastosowali jego tworcy do budowy elementow wyposazenia. Podejrzewam, iz te 1400 trojkaty w wypadku enginu M&B to rzeczywiscie duzo, ale .... czapka miesczanska z D&M to wydatek rzedu 800-1100, rapier koszowy 2500 a helm z ptactwem 2000-4100 !!. Muszkiet niestety tylko 800 , no i gdzie tu proporcje ??. Mimo wszystko postaram sie dokonczyc ten model tak dla samej frajdy tworzenia, no i aby przekonac sie czy moja karta to wytrzyma .
Wersja bierzaca shula to 1385 trojkaty bez lontu 1293 wciaz duzo ale ... .
Moze przy okazji uda mi sie popelnic takze jakis "drobiazg lowpoly" ktory bedzie mozna wrzucic do waszego moda .... zobaczymy.
Trudno mi powiedziec ile ma lufa w moim wypadku (choc na pewno nie jest to 60 ) gdyz wraz z lozem stanowi monolit moge tylko powiedzie ze calosc pomijajac spust i ramie z lontem to jakies 850 trojkaty.
Zostawiajac juz sprawy czysto techniczne, dodam tylko ze "Ogniem i mieczem" to naprawde bardzo fajna inicjatywa i nie moge sie juz doczekac na pierwsza bete waszego moda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:16, 20 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ha muszkiet bardzo piękny - zamek oddałeś ze wszystkimi detalami - tak że można go ozywic i strzelać... Jeśli chodzi o ilość polygonow - to jeśli nie uda ci się ich poprawić to ja uważam że i tak byśmy go wzieli. Na dzień dzisiejszy jest tak że prawie żadna jednoska (oprócz cudzoziemskich muszkieterow ) nie ma 1 broni tylko 2 lub nawet 3 - tzn. chodzi o to że zolnierz x ma arkebuz a zolnierz y - janczarke itd .. .w ten sposob jest duze urozmaicenie i na polu bitwy kolorowo. W ostatecznosci taka duo-polys bron moze byc tylko do dyspozycji bohatera - wowczas nie zrobi za duzo szumu. Poza tym arkebuzy Luigiego maja w cholere polys - chyba z 450 czy 500 i ja gram na moim rzęchu i nic się nie dzieje złego ( ale ja gram do 40 jednostek ).
pozdr
kosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tyrell
Noble
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:35, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Mialem ostatnio chwile czasu wiec uproscilem nieco Suhla, stan obecny to 1058. Usuniecie lontu, kluczyka i podzielenie modelu na kilka czesci, co jak zauwazylem jest norma w D&M to oszczednosc ok 150 trojkatow.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pracujac nad tymi uproszczeniami pomyslalem, ze dobrze by bylo gdyby ktos kto ma ogolne pojecie na temat tego jaki ksztalt ma przyjac mod tzn. na ilu graczy jest planowany itd. zrobil podobna liste do tej jaka znalazlem do BF2. Uprosciloby to znacznie sprawy zwiazane z modelowaniem i pozwoliloby zachowac pewne zdrowe proporcje .
Najprzyjemniejsza i najmniej czasochlonna czesc roboty za mna teraz czas na cos znacznie bardziej czasochlonnego ... texturowanie
Przy okazji adresy kilku stron z fajnymi texturami moze sie komus przydadza. Sory ze wrzucam je tutaj ale nie bardzo wiem do jakiego dzialu by mialy trafic.
pozdr
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
BF2 Mod Polycount Guidelines
Vehicles Rec. Max. Polygon count 1P-cockpit poly count
Class 0, i.e. Buggies and civilian vehicles 4000 incl. integrated Kit parts in the mesh Integrated with original mesh and texture
Class 1, i.e. Hummer or Attack Heli. Airplane 5500 incl. integrated Kit parts in the mesh 1000 (Vehicles with entire interior could use up to 2000, i.e. Hummer)
Class 2, i.e. Tank 6000 incl.integrated Kit parts in the mesh 1000
Class 3, i.e. AA-Vehicles Or Transport Heli 7000 incl. integrated Kit parts in the mesh 1000
Class 4, i.e. LCAC (Hovercraft) 8000 incl. integrated Kit parts in the mesh 1000
Number of vehicle LOD steps and reduction in poly count.
LOD0 100%
LOD1 40%
LOD2 15%
LOD3 2-4%
Player Models Rec. Max. Polygon count
8000 - 10000
1P Weapons Rec. Max. Polygon count 3P weapon 40% of 1P
Heavy MG 4000 40% of 1P 1600
Assault rifle 3000 40% of 1P 1200
Pistol 1500 40% of 1P 600
Grenade 1000 40% of 1P 400
Knife 1000 40% of 1P 400
Objects Buildings Rec. Max. Polygon count
House small (i.e sheds) 800
House Medium (i.e village houses) 4000
House Huge (i.e City houses) 6000
Number of building LOD steps and reduction in poly count.
LOD0 100%
LOD1 50%
LOD2 10%
Misc. Objects
Smaller object doesnt have any strict rules since it is impossible to categorize them in to groups with a strict poly count.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tyrell
Noble
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:02, 12 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jako, ze nikt z "ojcow prowadzacych" jak do tej pory nie odniosl sie do mojego ostatniego postu, wiec sam przyjalem gorny limit dla wszelkiej broni palnej i ustalilem go na poziomie 1000 poly. A oto efekt dotychczasowych prac. W planach mam jeszcze dwa arkebuzy krotki i dlugi oraz pistolet kolowy suhla. A potem textury, tak by wycisnac przynajmniej 2 sztuki broni z jednej textury 1024x1024.
[link widoczny dla zalogowanych]
i z gry
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy ktos moglby mi pokrotce wyjasnic na czym polegaja klopoty z modelami zbroi i ich umieszczeniem w grze, albo wskazac miejsce gdzie znajde odpowiec na to pytanie ??
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Nie 15:36, 12 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ja moge powiedziec ze 1000 to troche za duzo na bron palna, chyba ze to jakas elitarna, zadko spotykana. Mimo wszystko ladnie wykonane, ale trzeba zrozumiec ze na ta gre nie potrzeba wiele...
Tak samo textury powinny wystarczyc 512x512.
No i jesli chcesz wiedziec jak wyglada sprawa z ta zbroja to przejrzyj ten temat [url]http://www.withfireandswordmod.fora.pl/viewtopic.php?t=132[url] jakby co moge ci ja wyslac na maila (o ile ja znajde)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:06, 12 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
1000 poly jest ok, jezeli ta bron ma byc ozdobą, i wisiec nad kominkiem. Zdecydowanie za duzo jezeli ma byc uzywana w bitwach.
Nie ma sensu porownywac wytycznych co do polycount z BF2 a M&B, dlatego ze jest to calkiem inny silnik, a poza tym jak dalo sie zauwazyc, BF2 uzywa LOD, a M&B nie, co znaczy ze ta bron bedzie miala 1000 poly bedac na przeciwleglym krancu mapy, nawet jezeli zajmuje okolo 1 pixel na ekranie.
Kolejna sprawa - tekstura - jej rozdzielczosc ma chyba nawet wiekszy wplyw na wydajnosc niz polycount - na 1024x1024 powinno latwo zmiescic sie 10 sztuk broni.
P.S. model jest nieco zbyt duzy, trzeba go tez troche przesunac ku tylowi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Beleg
Rotamaster
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 17:17, 12 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Model piekny, ale skoro zawiera zbyt duzo poligonów trzeba nad nim jeszcze popracowac. Druga kwestia to to, ze mamy juz prawie cala bron palna, w tym i muszkiety.
Tym czego najbardziej potrzebujemy sa pancerze. Tyrell, czy móglbyc spróbowac wziac sie za jakis? Widze ze jestes dobry w robieniu bardziej skomplikowanych modeli. O szczególy spytaj Manitasa lub Bartusia, oni powiedza ci co i jak.
Wielkosc modelu wedlug mnie jest dobra- to ciezki muszkiet, prawdziwa kobyla, niektóre mialy kaliber dzisiejszych dzialek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|