 |
Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Forum of "With Fire And Sword mod"
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:44, 07 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Tak, tematu fortyfikacji nie da sie rozpatrywac w oderwaniu od AI.
Najpiekniejsze umocnienia sa na nic, jezeli potem zolnierze maja wykonywac ruchy frykcyjne twarza do sciany, lub inne smieszne rzeczy.
Jedna z obserwacji: uwazam ze chyba trzeba calkowicie zrezygnowac z blankow na murach, co prawda wygladaja ok, ale nie pomagaja obroncom, a wrecz przeszkadzaja, jako ze AI nie umie ich wykorzystac, i czasem probuje przez nie strzelac.
Zastanawiam sie jak goscie z 1066 zrobili bariere przepuszczajaca w jedna strone.
Kosciusz napisał: |
Z tego co jednka widze super rozbudowane zamki strasznie "skaczą" .... W 1066 zdobywanie grodu bylo przez to u mnie bardzo cieżko strawne... Zamek Manitasa atakowalem z 15 chlopami... i trochę było jak na księżycu.. |
Tez to zauwazylem, z tym ze u mnie ten problem pojawia sie raczej rzadko, czasem tnie przy malej ilosci wojsk, a casem jest ok przy duzej. Gdyby bylo za kazdym razem latwiej byloby dotrzec do zrodla problemu.
Napisz moze cos wiecej na ten temat, w koncu po to jest demo zeby wylapywac bugi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:01, 17 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Mikroupdate:
Dodalem 'formacje', tak jakby, piechota probuje trzymac sie w kupie zamiast rozlazic sie po calej mapie.
Zeby bylo lepiej widac zdjalem limit liczebnosci oddzialu.
Poki co dziala tylko w walkach 1x1, i tylko dla oddzialu playera.
Kto ciekaw, zapraszam do downloadu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
_b@rtu$_
Hetman
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poland, blisko Płocka
|
Wysłany: Pią 9:29, 17 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Mnie sie to podoba.Jesli uda sie to zapodac do przeciwnikow bedzie fajnie.Moze jakas super formacja to nie jest, ale nasi ludzie trzymaja sie blisko i sie nie rozlaza.Nie wiem jak jest ze strzelajaca kawaleria??
ps.zauwazylem ze nasza piechota nie wchodzi na druga rampe, tylko na ta najblizsza.Nie ma takiego problemu przy moich fortyfikacjach, poniewaz mozna przechodzic przez bramy na druga strone muru.Problem moze byc z basztami, bo przez srodek ida schody.Moge sie zalozyc ze ich nie obejda tylko wpadna na nizsze pietro.
ps.2)Chodzi o cytadele.W momencie kiedy nas zaatakuja a my wstawimy wczesniej ludzi do zamku, zaloga zamku znika??Zostaje tylko to co mamy przy sobie.
ps3)Mysle ze powinnismy na mapce podmienic zamiast zwyklych miast zamki.Tym ktore mialy by byc miastami pododawac funkcjie miast(tawerny,kupcy itd) wtedy bedzie mozna je atakowac.
A zwyklym fortom to samo a moze nawet wiecej.Moze jakis dostep do lepszych zolniezy.Z tym ze obroncow powinno byc sporo w granicahc 50,albo i wiecej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 9:53, 17 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
"ps.2)Chodzi o cytadele.W momencie kiedy nas zaatakuja a my wstawimy wczesniej ludzi do zamku, zaloga zamku znika??Zostaje tylko to co mamy przy sobie. "
No bo oni atakują ciebie a nie garnizon zamku - zawsze tak jest w Mount and Blade..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
_b@rtu$_
Hetman
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poland, blisko Płocka
|
Wysłany: Pią 11:26, 17 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A nie da sie zrobic by ci z garnizonu zamkowego dolaczali do ciebie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:38, 17 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
_b@rtu$_ napisał: |
Mnie sie to podoba.Jesli uda sie to zapodac do przeciwnikow bedzie fajnie.Moze jakas super formacja to nie jest, ale nasi ludzie trzymaja sie blisko i sie nie rozlaza.Nie wiem jak jest ze strzelajaca kawaleria?? |
Z powodu bugow skrypty w ogole nie dzialaja na kawalerie. Dzialaja tylko na piechote i tylko w statusie 'charge', Na jednostki strzelajace dzialaja tylko jezeli nie ma wroga w zasiegu strzalu, lub jesli skonczy sie amunicja.
Cytat: |
ps.zauwazylem ze nasza piechota nie wchodzi na druga rampe, tylko na ta najblizsza.Nie ma takiego problemu przy moich fortyfikacjach, poniewaz mozna przechodzic przez bramy na druga strone muru.Problem moze byc z basztami, bo przez srodek ida schody.Moge sie zalozyc ze ich nie obejda tylko wpadna na nizsze pietro. |
Piechota wchodzi na ta rampe na ktora sie im kaze, moze wchodzic na dowolna, moze wchodzic po polowie na kazda, moze nie wchodzic na zadna. W tym temacie mamy troche swobody, a na razie ta czesc skryptu jest taka sama jak w nativie
Cytat: |
ps.2)Chodzi o cytadele.W momencie kiedy nas zaatakuja a my wstawimy wczesniej ludzi do zamku, zaloga zamku znika??Zostaje tylko to co mamy przy sobie. |
Dokladnie tak jak mowi Kosciusz, oddzial 'zamek' nie bierze udzialu w bitwie.
Dlatego napisalem skrypt ktory przed bitwa przenosi wszystkich obroncow z zamku do oddzialu playera. Ostatni raz jak sprawdzalem u mnie dzialalo. Tyle ze pojawiaja sie glupie komunikaty 'troop_x left the party' czy cos w tym stylu - nic nie poradze, sa zahardkodowane.
Stad prosba, prosze zweryfikuj to, jezeli nie dziala znaczy ze moglem pomieszac wersje kodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
_b@rtu$_
Hetman
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poland, blisko Płocka
|
Wysłany: Pią 14:58, 17 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Dzieje sie tak jak napisales Manitas.Jest okey pod warunkiem ze player bedzie mial sporo leadership inaczej bedzie tracil ludzi??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:00, 17 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Nie, jak pisalem, w tej wersji leadership jest wylaczony, tzn. partysize bez ograniczen.
Proponowalbym to tak zostawic, a w przypadku gdy partysize wynikajace z leadership jest mniejszy niz rzeczywisty, wtedy dac mozliwosc buntu lub dezercji podkomendnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
_b@rtu$_
Hetman
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poland, blisko Płocka
|
Wysłany: Pią 17:41, 17 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A zaloga zamku nie moze byc jako sprzymierzency podczas bitwy??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:23, 18 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Byc moze cos w tym jest,
Glowny problem polega na przechwyceniu zdarzenia polegajacego na tym ze zamek jest zaatakowany (normalnie atakowany jest oddzial playera). Ale wydaje mi sie ze wystarczy pobrac AI behavior zamku, i jezeli jest on rozny od ai_bhvr_hold wtedy by to znaczylo ze jest w stanie bitwy.
Kolejny problem to taki ze aby wziac udzial w walce 2x1 player musi aktywnie zaatakowac bitwe w toku, co prawda mozna automatycznie ustawic playerowi ai_bhvr_track_party, ale jesli w miedzyczasie gracz nacisnie spacje wtedy skancelluje ten behavior.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
_b@rtu$_
Hetman
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poland, blisko Płocka
|
Wysłany: Pon 10:16, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Nie znam sie na skryptach ale w A Sheld Lying on the Water komputer atakuje miasta, a player ewentualnie sie dolancza jak do normalnej bitwy.Tyle tylko ze tam walki o miasta odbywaja sie na normalnym polu bitewnym.
Zastosowania dla cytadeli:
1)Moze udalo by sie zrobic tak by wrog atakowal zamek a nie nas.Oczywiscie pod warunkiem ze bedzie widzial szanse na wygrana.A takowac by go mogly wszystkie przechodzace nieopodal wrogie jednostki.Gdy gracz bedzie mial duzy garnizon wtedy te ataki byly by zadsze.
2)inne zastosowanie.Duzy odzial atakuje nasza mniejsza jednostke nieopodal naszego fortu, czy istnieje mozliwosc by przed bitwa w menu wybrac opcje: wycofaj sie do fortu i tam sie bron??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tantir1
Peasant
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:18, 03 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Gdzie można pobrać demkop?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:14, 03 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie można.
Są to dema zamknięte, służące do testowania, tylko dla modderów.
O wydaniu dema publicznego poinformujemy osobnym komunikatem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marcin
Peasant
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:29, 03 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Kiedy bedzie mozna sobie pobrac chociaz demo? Z tego co widze na filmiku to sam miód !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Nie 22:34, 03 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Na pewno nie teraz - ciagle wychadza patche do nowej wersji, teraz czekamy na 0.803 a z tego co wyczytalem poki co ostatecznym bedzie 0.804 dlatego prawie nic sie nie dzieje (tak jak z innymi modami zreszta)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|