Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alex
Założyciel
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:28, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ok więc Manitas obejmuje dowodzenie nad robotą Ja postaram się go wyręczyc w innych sprawach (tak jak mówiłeś Beleg)
Tak więc czekamy na polecenia mistrzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:49, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
To się pisze 'miszczu' ;)
Ok, spróbuję zacząć:
Jako wprawka w modelowaniu/teksturowaniu proponuję zrobić na początek mapiconki.
potrzebujemy jak na razie:
- miasto
- warowne miasto
- wieś
- obóz (np. coś z namiotem)
- most
jak macie coś do dodania to proszę.
Chętni proszeni są o zgłaszanie się pojedyńczo i wybieranie co kto chce, kto pierwszy ten lepszy.
Proponuję zacząć od zaimportowania z map_icon_meshes.brf ikonki 'City' i zobaczyć jakiej jest wielkości i jak usytuowana. Gotowy model powinien mieć około 100 trójkątów, tekstura nie musi być zbyt szczegółowa (a nawet nie powinna).
Zrobiłem topic na temat teksturowania i brfów
Potrzebujemy też kogoś do scalania brf-ów - nie chcemy mieć setek plików brf. Jeżeli nikt się nie zgłosi mogę to być ja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:33, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ja się chętnie zgłaszam do tych obiektów o ile mogłyby być zrobione w blenderze ! Własnie władowałem city do blendera i ze zrobieniem obiektu tej samej klasy i wielkości sobie poradze. Tektury też.
pozdr
KOsc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Wto 22:52, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Uff wkoncu sie cos ruszylo, tak wiec oczywiscie od jutra sie wezme za robote jednak przewiduje sporo trudnosci (mam taki zwalony plan lekcji ze szkoda gadac, np. jutro mam 9 lekcji )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Beleg
Rotamaster
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 10:19, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo dobrze. Niech Jason, Kosciusz i Alex doskonala sie w teksturowaniu, ja postaram sie przeprowadzic akcje promocyjnana innych forach i zarekrutowac nastepnych moderów.
Jesli ktos ma problemy z jakas czescia wyposazenia lub wygladem przedmiotów piszcie do mnie, postaram sie wyjasnic jak to wygladalo i dostarczyc materialy na tekstury. Choc tyle moge zrobic, bo do modelowania brak mi warunków.
Potrzebujemy wiecej moderów- napisze do tych mniej czynnych, zobaczymy kto jeszcze jest w ekipie.
Manitas, jak pilne sa potrzeby dotyczace fabuly, opisu broni, bohaterów itd? Nie wiem za co mam sie najpierw wziac.
ps. Wyslalem pm do wszystkich moderów naszego moda- zobaczymy kto odpowie, przynajmniej bedziemy wiedzieli ilu czlonków ma nasza ekipa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:43, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Właściwie chodziło mi o to żebyście napisali kto który model wybiera, żeby uniknąć duplikatów ;)
Kosciusz napisał: |
Ja się chętnie zgłaszam do tych obiektów o ile mogłyby być zrobione w blenderze ! Własnie władowałem city do blendera i ze zrobieniem obiektu tej samej klasy i wielkości sobie poradze. Tektury też. |
Z punktu widzenia moda nie ma różnicy w czym są zrobione, w końcu podobno wszystkie modele z native są robione w blenderze.
Zanim zaczniesz rzuć okiem tutaj. - parę wytycznych co do modeli. Punkt o tym że to ma być jeden obiekt można sobie odpuścić, jako że w przypadku ikon może to być uzasadnione (pod warunkiem że obiekty składowe się nie przecinają).
Beleg napisał: |
jak pilne sa potrzeby dotyczace fabuly, opisu broni, bohaterów itd? Nie wiem za co mam sie najpierw wziac. |
Kolejność jest taka:
1. Mapa z miastami
2. Sceny w miastach
3. Kiedy są sceny można do nich wrzucić NPC-ów (a potem dodać fabułę)
Chociaż z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie żeby taki enpec się wałesał od początku po mapie.
Czyli z tego co wymieniłeś, najpilniejsza jest propozycja interakcji z NPC-ami czyli:
- w jakich warunkach gościa poznajemy
- czy/w jaki sposób się przyłączy (coś w stylu questa, ale unikajmy tradycyjnych bzdur typu 'przynieś pierścień' albo 'popilnuj krów chłopu')
- ew. różne inne rzeczy które enpec ma robić - według uznania
- jak byś dał radę to może jakieś linie dialogowe?
============================================
Przyszło mi do głowy coś takiego: dlaczego by nie dodać jakichś 'swojskich ' dźwięków dla klimatu. Chodzi mi o takie jak: dźwięk krowy, psa, drobiu ;) dzwonu itp. najlepiej gdyby dobiegały jakby z oddali.
Nie jest to sprawa bardzo ważna, ale gdyby ktoś wygooglał jakieś dźwięki to czemu nie. Napiszcie co myślicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Beleg
Rotamaster
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 22:14, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Czyli z tego co wymieniłeś, najpilniejsza jest propozycja interakcji z NPC-ami czyli:
- w jakich warunkach gościa poznajemy
|
Rozumiem ze masz na mysli bohaterów do przylaczenia- dobrze wiec, zajme sie nimi. Musze jeszcze wymyslic NPC-ów dla Kozaków, ale Tatarów juz mam.
Cytat: |
- czy/w jaki sposób się przyłączy (coś w stylu questa, ale unikajmy tradycyjnych bzdur typu 'przynieś pierścień' albo 'popilnuj krów chłopu')
|
Zartujesz? Nie po to wymyslalem te wszystkie biografie zeby zrobic z nich teraz baranków Juz pare mam na mysli, po 1 dla kazdego, dla niektórych nawet wiecej. I nie beda to jakies glupotki, ale powazne sprawy (np. uwolnienie ukochanej Francuzika, za co bedzie ci wdzieczny az do smierci ).
Biore sie wiec za bohaterów. Mape juz w zasadzie mamy (ewentualnie ja poprawimy). Za dialogi chcialbym sie nawet wziac, ale, cholercia, warunki nie pozwalaja (komputer z którego pisze jest tak slaby ze nawet nie ma co instalowac na nim gry).
Cytat: |
Przyszło mi do głowy coś takiego: dlaczego by nie dodać jakichś 'swojskich ' dźwięków dla klimatu. Chodzi mi o takie jak: dźwięk krowy, psa, drobiu dzwonu itp. najlepiej gdyby dobiegały jakby z oddali.
Nie jest to sprawa bardzo ważna, ale gdyby ktoś wygooglał jakieś dźwięki to czemu nie. Napiszcie co myślicie. |
No to Angole beda mieli z nas ubaw...zartuje oczywiscie. Pomysl bardzo dobry, podobnie moznaby ( a nawet trzeba) dodac muzyke dla tego okresu. Mysle jednak ze to kwestia przyszlosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alex
Założyciel
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:01, 07 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ok to ja spróbuje się wziąc za ikone miasta Później napisze co z tego wyszło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:15, 07 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Halo? Jason, Kosc, które modele wybieracie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Czw 20:18, 07 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
hmm spoko moge sie wziac za modele, ale mam ten problem z brfeditorem, wiec moge robic tylk modele i texturowac...
Moze jutro wybiore co bede robil co? bo teraz nie mam do tego glowy:/ A moze ktos zrobic liste wszystkich modeli co sa do roboty?
EDIT: sorry chodzi mi o rodzaje modeli bo byc moze nie jestem na czasie... tak wiec modele miast na mapie i wyposazenie jednostek tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:25, 07 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Nie szkodzi że brfedit nie działa, wystarczy .obj i .dds
Manitas napisał: |
potrzebujemy jak na razie:
- miasto
- warowne miasto
- wieś
- obóz (np. coś z namiotem)
- most
jak macie coś do dodania to proszę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Sob 14:04, 09 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak to ma byc ze zlozonoscia tych miast... na razie zrobilem cos takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
PS: czesciowo sugerowalem sie [link widoczny dla zalogowanych]
EDIT: Przykladowa textura
[link widoczny dla zalogowanych]
Ok zaraz moge wprowadzic poprawki, co do obiektow mysle ze zadnych bledow nie zrobilem tym razem, a podloge w bramie zapomnialem usunac;)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez [POD]J@$ON dnia Sob 17:04, 09 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kosciusz
Lisowczyk
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:55, 09 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Haa bardzo ładne Waść zrobiłes to miasto ! Aż dech zapiera !
Ja też się zabrałem za te obiekty ale raczej kierowałem się tym żeby były jak najprostrze i jak najmniej mialy trójkątów - nawet podłogi wyciąłem.
Ale teraz widze że przesadziłem - i nie umywają się one do twojego miasta.
Natomiast robiąc je uczyłem się obsługi BRE edytora i jak wygląda modowanie czegokolwiek ( myśle że taki ma charakter to zadanie )
Tak wyglądają moje namioty - czyli niby obóz - wygląda to nie za ciekawie - ale miałem problem ze zrobieniem tektury.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze to będę rzecz jasna ulepszał
pozdr
KOsc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:32, 09 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
No właśnie, dlatego prosiłem aby każdy się zadeklarował co chce robić. Alex napisał że bierze się za miasto parę postów wyżej.
@Jason:
Spoko, mur jest jednym obiektem tak jak powinien, wieża kościoła też zdaje się 'wynikać' z budynku a nie być do niego przyklejona. Jedyny mozliwy błąd to moze być ta podłoga w bramie.
Co do wizualnej strony, ikona jest mała i ma być symbolem raczej, dlatego koścół zrobiłbym nieproporcjonalnie wysoki, budynki też bym powiększył i rozstawił nieregularnie. I ostatnia, najmniej ważna uwaga, płaskie części dachów są niezgodne ze sztuką budowlaną ;)
Uwaga o teksturowaniu: zgrupuj wszystkie obiekty przed teksturowaniem (zaznacz wszystkie obiekty składowe i opcja COMBINE) w ten sposób wszystkie tekstury znajdą się na jednym obrazku
@Kosciusz:
Wygląda spoko i bardzo dobrze że poobcinałeś podstawy namiotów. Właściwie niewiele wiecej mozna wymagać od ikony obozu. może jakiś zatknięty sztandar albo totem.
Tekstury trochę niespasowane ale łatwo da sie naprawić.
Ogólnie: myslę że generalnie ikony powinny być wyższe niż te w native, tamte często chowają się w piachu i wyglądaja jak namalowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
[POD]J@$ON
Prezes Zarzadu
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Minsk Mazowiecki / Poland
|
Wysłany: Sob 17:39, 09 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Hmm chodzi moze o takie proporcje?:
[link widoczny dla zalogowanych]
czy moze z kosciolem troche przesadzilem...
Tez jestem za tym zeby sobie rezerwowac przedmioty do roboty (rano gadalem z alexem i jeszcze sie nie zabral za miasto tak wiec wykozystalem okazje), tak wiec od razu moge powiedziec ze rezerwuje most:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|