 |
Forum poświecone modyfikacji do gry mountblade Forum of "With Fire And Sword mod"
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:30, 05 Wrz 2006 Temat postu: Wciąganie modeli z Wings do *.brf - samouczek |
|
|
Ok, w tym miejscu zakładam że macie już oteksturowany model.
Co potrzeba na początek to wyeksportować model w .obj oraz skonwertować teksturę do .dds (ja używam DXTBmp) - to proste więc nie będę się rozpisywał.
następnie:
- skopiuj teksturę .dds do katalogu Modules/<nazwamoda>/Textures
- skopiuj po jednym dds każdego rodzaju (mesh, material, textura) z oryginalnego katalogu CommonRes do katalogu Modules/<nazwamoda>/Resource i pozmieniaj im nazwy.
Teraz odpalamy brfedit.
1. Zaczynamy od .dds z teksturami:
- zmieniasz nazwę na jakąś swoją, otwierasz i wywalasz wszystko co tam było.
- wciskasz Add i pojawia się default_texture.dds - zmieniasz nazwę na nazwę swojej tekstury i zapisujesz .brf. koniec.
2. Materiał - jak poprzednio, skasuj wszystko, i importuj z któregoś z oficjalnych brfów materiał odpowiedni dla modelu (czyli np. jeśli robisz broń to importujesz materiał jakiejś broni)
- Zmień nazwę materiału na jakąś inną, a w polu Diffuse wpisz nazwę tekstury utworzonej w poprzednim kroku bez rozszerzenia .dds. Zapisz.
3. Mesh - tradycyjnie wywal wszystko.
- Daj Import i wskaż lokalizację twojego pliku .obj
- W polu Material wybierz z listy lub wpisz nazwę materiału utworzonego w poprzednim kroku. Zapisz.
W pliku Modules/<nazwamoda>/module_info.ini zmieniasz:scan_module_textures = 1
i dodajesz tuż przed linią 'module version = 0' trzy wpisy:
load_mod_resource = <nazwa brfa bez rozszerzenia .brf>
Żeby zobaczyć model w grze trzeba jeszcze edytować pythona ale o tym później. Dla niecierpliwych: wszystko napisane jest w nagłówku w pliku module_items.py
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Manitas dnia Nie 21:20, 28 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Kowal
Peasant
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ilawa
|
Wysłany: Nie 19:38, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Seimka.
No to jedziemy :
Mam oteksturowany w wingsach model - OK
Exportuje do obj. - OK
Obrazek którym teksturowałem model zmieniam na dds. - OK
dds. do folderu textures - OK
Wrzucić brf'y. do resources z common res - OK
No i właśnie - dalej za ch*** nie idzie
W textures brf. ( nazwe swoja ) wpisuje np. stachu.dds ( po wywaleniu wszystkich textur i kliknięciu w ADD )
W material brf. zostawiam jeden materlial np. weapons1 i wpisuje nazwe textury np.stachu.dds
W weapon meshes imporuje swoją zabawkę i ( w zależności od ustawionego alpha )... nie widze NIC, widze biały model bez textury, albo z texturą z meshy z native.
Mógłbyś to omówić jeszcze bardziej łopatologicznie ? ? ? ( wiem, lama ze mnie )
Pozdro !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:59, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Spoko, nikt tu nie jest ekspertem, sam sie ostatnio na to naciąłem.
Najprawdodobniej chodzi o kolejnośc wpisów w module_info.ini
Umieszczaj wlasne wpisy na samym koncu listy, poza tym musi byc zachowana kolejnosc. Najpierw dds tekstury, optem material, potem mesh.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kowal
Peasant
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ilawa
|
Wysłany: Sob 22:43, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Dzieki, wiem już co i jak.
Prawdopodobnie chodziło o to, że nie wywaliłem wszystkich materiałów tylko jeden zostawiłem i zmieniłem nazwę zamiast importować z common res.
Ale już jest git.
Teraz "tylko" pozostaje nauczyć się wrzucać modele do gry ( "tylko" , dobre sobie ... )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|