Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Crudity
Peasant
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11:10, 11 Lut 2007 Temat postu: Teksturki |
|
|
No to zaczynam teksturowanie tylko mam problem bo moj edytor BRF nie chce ladowac mi ddsów, może ktoś mi coś poradzi. Poki co teksturę mam nalozona w Poserze, co nie jest zbyt genialnym sposobem nakladania, ale przynajmniej widac co sie swieci. Oto moja pierwsza proba :
[link widoczny dla zalogowanych]
(nie przejmowac sie tym czarnym paskiem, to wina Posera)
Oczywiscie wszystkie uwagi itp przyjmie z wielka checia bo zajmuję się tym tak poważnie po raz pierwszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:26, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
W wolnej chwili przejrzyj tutoriale tutaj i na TW, a szybka odpowiedz brzmi:
- brf nie przechowuje plików *.dds. Otóż teksturowy brf zawiera tylko nazwe pliku tekstury, nic wiecej. A wlasciwy plik dds powinien znajdowac sie w katalogu Textures danego moda.
P.S. A moze mialbys ochote zajac sie juz istniejacymi teksturami ubran? Wciaz jest tam miejsce na poprawe, np niektore powierzchnie sa wypelnione plaskim, podstawowym kolorem, sa tez problemy z balansem kolorow i kontrastem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Crudity
Peasant
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11:34, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
No w porzadku, boje sie tylko zeby to dds bylo wlasciwie zapisane ;p po prostu chcialem pokazac wykonana teksturke i z braku laku Poser sie nadal
P.S. ok tylko nie chce czegos schrzanic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:38, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Nie ma mozliwosci schrzanienia, przechowuję poprzednie wersje modow wiec wszystkie zmiany da sie odwrocic.
Chyba wiesz gdzie szukac? W Komitecie jest link do dema, w ktorym sa obecne wersje brfow i tekstur.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Crudity
Peasant
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11:53, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
No jakbym inaczej obrobil tego mesha ;P tylko po prostu to moje pierwsze kroki z brfami i ddsami i tak dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Crudity
Peasant
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:34, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Mam kolejną teksturę broni, potem zajmę się ciuchami
rapier_c
animacja - [link widoczny dla zalogowanych]
calosc - [link widoczny dla zalogowanych]
Jesli jakies rzeczy sa steksturowane to ja nie wiem, bo ciezko mi sie do wszystkiego dokopac
+ dwa pozostale
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:14, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Wygladaja naprawde spoko!
Zanim przejdziesz do ciuchow, upewnij sie ze ustawiles broniom specular. (jezeli nie wiesz, w M&B jest ona w kanale alpha, czarny to brak blyszczenia, szary okolo 128 - blyszczenie).
Poza tym najlepiej jest jezeli tekstury broni zrobione sa zbiorczo na jednym obrazku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Crudity
Peasant
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:22, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
jedna tekstura calej broni - jeden obrazek da sie inaczej? no i dodam, że robię zwykły UV mapping, tekstury obrabiam w fotoszopie i tyle filozofii. kiedy zrobie ich duzo wiecej, to pogrzebie sie z nimi w brfie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Manitas
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:50, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Crudity napisał: |
jedna tekstura calej broni - jeden obrazek Razz da sie inaczej? |
Tak.
W praktyce nie robi sie oddzielnych tekstur dla tak malych elementow jak bron, Glownie dlatego ze zarzadzanie wieloma obiektami teksturowymi jest zabojcze dla kart graficznych. Jedna tekstura 2048 jest znacznie wydajniejsza niz 16 x 512. Poza tym bron ma ksztalt mniej wiecej liniowy, i przy 1 takim obiekcie marnuje sie duzo miejsca na teksturze = pamieci karty.
Najlatwiej jest polaczyc kilka modeli w jednym dokumencie, unwrapowac je tak zeby nie zachodzily na siebie, a eksportujac po prostu chwilowo wylaczac te modele ktore nie sa potrzebne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Crudity
Peasant
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:28, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
no przeciez az takim glabem nie jestem napisalem, ze mam na jedna bron jedna teskture poki co a potem je polacze jak zrobie wiecej
tylko gorzej ze nie wiem jeszcze jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|